Zařazeno v kategoriích

STANDARDNÍ TRIČKA
Witwenmacher
název:Witwenmacher
cena s DPH:550,00 Kč
typ:tričko s krátkým rukávem
výrobce:GI2000
počet kusů skladem:0
gramáž:150g/m2
barva textilu:oranžová
TOTO ZBOŽÍ JE BOHUŽEL VYPRODÁNO

 Vývoj letounu F-104 Starfighter začal u společnosti Lockheed na samém počátku 50. let na základě zkušeností z korejské války.

Prototyp poprvé vzlétl 17. února 1956. Do stavu USAF se dostal v roce 1958 a létal zde až do roku 1969, zapojil se i do války ve Vietnamu. Na tuto službu navázalo působení u Národní gardy.

Při hledání nového nadzvukového stíhacího letounu vybíralo velení Bundeswehru, pod nějž Luftwaffe spadala, z typů F-104 Starfighter, F11F Tiger, Mirage III a dosud projektovaného Saunders Roe SR.177. Do výběru se zapojili Joseph Kammhuber, velitel letectva, a Walter Krupinski. Výsledkem bylo doporučení nakoupit F-104 Starfighter. Pro německé síly byla určena verze F-104G.

Důvodem byla schopnost nosit jaderné zbraně, vysoká rychlost letounu a kompatibilita se systémy NATO.

Zavádění tak složitého zbraňového systému přineslo řadu problémů. V roce 1966 převzal velení Luftwaffe Johanes Steinhoff, další známá postava druhoválečné Luftwaffe. Po nástupu do funkce zakázal lety s typem F-104 až do uspokojivého vyřešení problémů obklopujících službu tohoto letounu. K nezásadnějším se přiřadily problémy s pevností křídla, jež nebylo konstruováno pro přetížení a náročné manévry prováděné u německého letectva.

Od roku 1960 až do 22. května 1991 sloužilo v rámci Bundeswehru celkem 916 Starfighterů. Tento počet zahrnoval 30 F-104F, 586 F-104G, 163 RF-104G a 137 TF-104G, čímž se Bundeswehr stal největším uživatelem typu F-104.

Během celé doby služby havarovala téměř třetina německých Starfighterů, konkrétně 269. Životem zaplatilo 108 německých a osm amerických pilotů. Není divu, že letoun dostal přezdívku Witwenmacher, výrobce vdov.

Bundeswehr používal F-104 v roli přepadového stíhače u Jagdgeschwader 71 a 74, v roli stíhacího bombardéru u JaboG 31, 32, 33, 34 a 36, u námořnictva pak sloužil u MFG 1 a MFG 2. Jako první německý útvar převzala Starfightery JaboG 31 dne 20. června1962.

V průběhu služby prošel tento typ řadou modifikací. Za všechny vyjmenujme náhradu vystřelovací sedačky Lockheed C2 sedačkou Martin Baker GQ 7A či instalaci větších pneumatik podvozku spojenou s „vyboulenými“ kryty podvozku.

Zdroj: Eduard Model Accessrories, spol. s r.o.